Som iværksætter, ja og endda i en veletableret større virksomhed, vil du blive kimet ned dag ind og dag ud, af velmotiverede telefonsælgere, der forklarer dig, at netop det firma de repræsenterer, kan løfte jeres marketingopgaver langt bedre og billigere end dem I har netop nu.
Naturligvis, det er jo deres arbejde.
Men skal I vælge et af de SEO bureauer, der anvender telefonsalg for at få kunder, eller dem der anvender online marketing?
Svaret er vel egentlig ret indlysende.
Søg selv aktivt og gennemgå bureauerne
Frem for at hoppe med på en telefonsælgers drømmemaleri af fantastiske resultater til næsten igen penge, så vil det være langt mere fornuftigt, hvis ud aktivt selv researcher på opgaven og begynder at se på, hvilke SEO firmaer, der er lette at finde netop på de steder af nettet du også gerne vil have din virksomhed fundet.
Vil I gerne vækste gennem voldsom dominans i Googles søgeresultater? Ja, så skal marketing firmaet findes på Google ved at lave søgninger, der matcher den type firmaer, det kan f.eks. være:
SEO bureau
Google optimering
SEO ekspert
SEO konsulent
Marketing firma
Marketing bureau
Kan du se det samme firma er synligt på alle søgningerne, ja så vil det være et af dem du skal se nærmere på.
Ser du omvendt det samme firma på Facebook i dit news feed hele tiden, ja så er det et af dem, der er dygtige inden for Facebook annoncering.
Med andre ord, led der hvor du selv vil gå efter kunderne, der finder du de bedste kandidater.
Tjek bureauets Trustpilot
Som med alle andre services og webshops du ikke kender, så tjek deres Trustpilot og læg særligt mærke til hvordan de håndterer kritik.
Der kan meget vel være 35 kunstige anmeldelser fra brugere med kun 1 anmeldelse (nok nogen de selv har lavet) og så kan der være en hel del helt rigtige, hvor imellem, der kan være et par knap så heldige.
Her kan du bruge deres svar til tydeligt, at se hvilken indstilling de har til deres kunder og om de er ydmyg, professionelle og serviceminded.
Beklager de oplevelsen og lover at gøre deres fejl godt igen – og skrives det på en ydmyg og pæn måde, ja så er det jo et tegn på, at de ikke render og laver fejl hver dag og er lige galde med det.
Gider de tværtimod slet ikke besvarer en sur anmeldelse, ja så er den da helt gal.
Vælg et erfarent bureau
Det er blevet meget populært, at slå sig ned som SEO bureau for selv studerende, der tænker det er lette penge.
De helt unge konsulenter har typisk meget ringe erfaring og har den ofte fra et eller to projekter, som slet ikke giver dem en allround viden og en dyb indsigt i, hvordan Googles algoritmer virker langsigtet.
Vælg derfor et SEO bureau, hvor du kan se mindst en af konsulenterne har mere end 10 års erfaring.
Det helt samme gør sig gældende med de mange nye Facebook bureauer, der kommer frem hver måned. Her er det igen unge mennesker, der har taget et 6 ugers kursus frem for kontanthjælp og forsøger sig som ”Facebook ekspert”.
Trods de kan virke billigere, er de det meget sjældent, da langt det meste de laver skal laves om eller slettes helt igen.
I værste tilfælde har de ødelagt mere end de har gavnet -og det har du rent faktisk betalt dem penge for.