Virksomhedsprofil hos BusinessDirect

Nye muligheder hos Berlingske Medier

Det har længe være en naturlig ting hos de små bynære ugeblade, at tilbyde en artikel mod betaling for annoncering i deres blad.

Det har være en fornuftig løsning, der både gav lokalstof og penge i kassen, men også noget der ikke harmonere fantastisk godt med det at være uvildig journalist.

Det er dog sådan verden er skruet sammen for de små aviser, efter internettet har overtaget langt størstedelen af annonceindtægterne.

Hos Berlingske Medier er de gået lidt en anden vej idet de har oprettet et nyt domæne, der henvender sig til danske virksomheder.

Her kan virksomhederne få en profil og mulighed for at ligge pressemeddelelser online på avisens internetside mod betaling.

Indlæg og pressemeddelelser kommer ikke direkte på forsiden af Berlingske.dk langt fra. De gemmes pænt væk på et nyt domæne, som der kun linkes en smule til fra deres business sektion.

Trods det, er muligheden allerede yderst populær og der kommer nye virksomheder på hver eneste dag.

Der kan købes adgang til både profil og udgivelser, hvor udgivelserne er under redaktionel kontrol og dermed sikres en forholdsvis høj kvalitet i udgivelserne.

Den nye service hedder BusinessDirect og det koster pt. 4000 for en virksomhedsprofil og Kr. 2.000 pr udgivelse.

Prisen inkluderer ikke udfærdigelse af profil eller pressemeddelelser.