Der findes mange måder at skabe organisk vækst for din virksomhed, men hvad er det mest effektive? Hvordan benytter du SEO til din ubestridte fordel, og hvordan kan din virksomhed får mest muligt ud af at benytte SEO-eksperter? Skal du betale for annoncer, eller findes der måske en anden mulighed?
Organisk vækst med smart SEO
Der findes mange måder at lave SEO på. Du har helt sikkert hørt om SEO. Det er et buzzword der er på alles læber, men hvad er det egentlig og hvordan kan du bruge det? Helt kort så står SEO for Search Enigne Optimization som kan oversættes til søgemaskineoptimering. Når vi tænker på søgemaskiner, er det måske Google der kommer til de fleste først, men der er altså mange søgemaskiner som man måske ikke tænker på at optimere mod, når man laver SEO. Bing, Amazon og ikke mindst YouTube, er søgemaskiner som du kan få meget stor værdi ud af, at optimere mod. Det er der ikke alle der ved, men det er en god ting at vide, hvis du vil tage et skridt mod at skabe mere organisk vækst for din virksomhed.
Smart og opdateret SEO-kundskab er den sikreste vejen til organisk vækst. At have fokus på en god kundeoplevelse og godt indhold, kan være alfa og omega når det kommer til SEO-optimering. Der findes mange der blindt stoler på unøjagtige værktøjer som vælger udvalgte søgeord, men det er ikke nødvendigvis vejen til succes når det kommer til SEO. SEO er din bedste mulighed for at skabe organisk vækst, men det kræver at du ved hvad du laver og har oversigt over hvordan algoritmen i søgemaskinerne fungerer lige her og nu. Det kan være svært at følge med i oveni dit andet arbejde, og derfor er det måske relevant at hyre en SEO-ekspert, hvis eneste job og formål er, at SEO-optimere.
Få hjælp af en SEO-ekspert
En SEO-ekspert kan være en fantastisk investering for din virksomhed hvis du vælger den rigtige ekspert eller det rette firma, der virkelig ved hvordan de skal hjælpe dig og kan levere gode resultater. Google udvikler sig hele tiden og algoritmen skifter løbende, derfor er det ikke nok at bare optimere efter teknisk SEO, som man kunne for nogle år siden. Derfor er det en god ide at hyre en ekspert eller et SEO-firma der kan sine sager og ikke bare kører på autopilot efter hvad der fungerede før. Det er en branche og et marked der er i ændring hele tiden, og det kræver at man følger med i udviklingen, hvis man vil se faktiske resultater.
Det kan som nævnt være enormt svært at skulle holde sig opdateret på alt der rører sig indenfor SEO, hvis man også samtidigt prøver at bygge op sin virksomhed. Derfor er det mange der vælger at hyre en ekspert. Det er kun en god investering hvis eksperten kan levere og dokumentere resultater og faktisk følger med i, hvordan søgemaskinerne opdateres og selekterer søgeresultater lige her og nu, og ikke for et år siden. Det er også mange der anbefaler at bruge et kæmpe marketingsbudget på annoncer og betalte klik, men det er ikke nødvendigvis den bedste løsning. Det er ikke det der giver organisk vækst. Hvis du kan formå at skabe organisk vækst, så forsvinder ikke alt dit hårde arbejde, i det sekund du eventuelt stopper med, at betale for annoncer. Hvis der ligger et godt arbejde i bunden, med troværdige links og godt SEO-optimeret indhold, ligger du meget bedre an, end mange konkurrenter når man sværere annoncerne fra. Du skal også konkurrere på et voldsomt niveau rent økonomisk hvis du vælger at betale dig fra det blindt med annoncer. Tænk på at store virksomheder som Zalando og Amazon er dem du konkurrerer mod, og om du har penge til at lægge så mange penge på annoncer, at du kan konkurrere med dem.