Brug reklameartikler til at fremme din virksomhed

reklameartiklerDer findes mange nye, smarte måder at markedsføre sig på i disse tider. De fleste af dem centrerer omkring internettet og de utallige muligheder, det giver dig som virksomhedsejer.

Men selvom det er en vigtig arena, er det faktisk også værd at vende blikket mod nogle af de mere traditionelle reklamestrategier. Her kan vi for eksempel tale om reklameartikler, der får potentielles kunders øjne op for, hvad din virksomhed kan tilbyde.

Læs med her, og bliv klogere på, hvordan du skal håndtere promovering af virksomheden gennem reklameartikler.

Det skal du tænke over

Der er flere ting, du skal overveje, hvis du gerne vil i gang med at bruge reklameartikler. Først og fremmest skal du overveje, hvem din målgruppe er. Sælger du til kunder, som bruger meget tid på et kontor, kan det være en god ide kuglepenne, som kan bruges i arbejdet. Der er dog også de mere neutrale artikler, som alle kan bruge, for eksempel keyhangers.

Du skal ligeledes overveje, hvordan dit budget er. Er der tale om kunder, som potentielt kan genere store indtægter, er det en god ide at skrue op for kvaliteten og størrelsen af artiklerne. Er det derimod en mindre kunde, skal artiklen passe til værdi, kunden bringer til din virksomhed. Derfor er det altid fornuftigt at have flere forskellige slags artikler på lager, især hvis du har meget forskelligartede kunder.

Så er det vigtigt at huske, at folk generelt ikke bryder sig om at reklamere for ting. Det virker måske lidt kontraintuitivt, for du vil jo gerne have jeres navn og logo ud i verden. Dog falder sandsynligheden for, at kunden bruger artiklen, jo mere den reklamerer for din virksomhed. Derfor kan det betale sig at fokusere på at give et reklameprodukt, man som kunde faktisk har lyst til at bruge.

Fokus på godt design

Et produkt man har lyst til at bruge, er først og fremmest kendetegnet af godt design. En kuglepen er ikke bare en kuglepen. Reklameartikler kan produceres på mange forskellige måder, og det er vigtigt, du kigger dig godt omkring. Hvis du gør et godt stykke arbejde med at udvælge de rette artikler, kan det virkelig komme dig til gode. Når først kunden står med noget i hånden, der føles kvalitetsrigt og spændende, kan du være sikker på, at det reflekterer tilbage på din virksomhed. Derfor behøver reklameartiklerne ikke nødvendigvis have så meget med jeres produkt at gøre, men til gengæld er det vigtigt, at de afspejler, hvorfor jeres kunder skal vælge at gøre deres forretninger hos jer.

En god reklameartikel er noget, man husker, og som ender med at blive en integreret del af hverdagen. Der skal ikke andet til end en lille henledning til jeres virksomhed på artiklen, før den gør indtryk. Det kan eventuelt gøres med en simpel tilføjelse af din virksomheds navn på produktet, uden at det bliver for iøjenfaldende. Bare dét, at kunden ved hvor tingen kommer fra, kan være med til at sikre jer, at I får endnu flere glade kunder i fremtiden.