Er du selvstændig håndværker, anlægsgartner, entreprenør eller lignende og har folk ansat? Så kender du sikkert til problemet med timesedler i papirform, som kan være skrevet så sjusket eller er blevet så krøllede, at de at de er nærmest ulæselige. Udover det er der risikoen for at en timeseddel bliver væk og må genskabes fra hukommelsen. Det giver et meget upræcist grundlag både for aflønning og fakturering. For ikke at tale om al den tid du skal bruge på at taste timesedlerne ind i et excelark og holde styr på hvilke timer, der er brugt på hvilke projekter. Alt det kan du undgå, hvis du i stedet går over til at benytte digital timeregistrering. Læs her hvordan.
Få et rigtig godt overblik med en APP
Der er udviklet digitale løsninger, der gør det muligt for dig som leder eller projektleder at have fuldt overblik over de projekter, din virksomhed har i gang. Det gælder lige fra kvalitetssikring, løn, økonomistyring og materiale- og timeregistrering. Det hele vel at mærke fra den samme udbyder. Det gør det virkelig nemt og enkelt for dig. Du kan holde styr på det hele både på din computer, tablet og smartphone fra en hjemmeside. På din smartphone eller tablet skal du nemlig bare have en app installeret for altid at kunne tjekke op på alle aspekter af projekterne – hvor end du befinder dig. Nogle af de digitale løsninger, der udbydes kan integreres med de løn- og økonomisystemer du i forvejen benytter. Så du behøver ikke skifte det hele ud for at nyde fordelene ved den digitale projektstyring.
Registrering af timer bliver ikke nemmere
For at få udbytte at de digitale løsninger skal dine medarbejdere også have en app installeret på den smartphone eller tablet, som de har med sig ude i marken. Med den app kan de følge med i de projekter de arbejder på og få beskeder om eventuelle ændringer mv. De kan også taste deres arbejdstid ind. Både de timer de arbejder på et bestemt projekt og deres arbejdstimer samlet for hele dagen. I nogle af de digitale løsninger, der findes, er der endda en stempel-ind og stempel-ud funktion. Det vil sige, at dine medarbejdere ikke engang skal taste et tidspunkt. De trykker bare en gang på enten stempel ind eller ud og deres tid registreres. Nemmere bliver det ikke, når man står i marken og skal registrere sin tid.
Timerne går direkte ind på et projekt
Når dine ansatte registrerer deres timer digitalt på appen, går timerne altså direkte ind på det projekt, de arbejder på. De skal altså ikke aflevere en timeseddel i papirform, som du eller en anden på kontoret skal sidde og taste ind i systemet og fordele på de forskellige projekter. Timerne ryger helt automatisk derhen, hvor de skal være, og du kan altid gå ind og se hvor mange timer, der er brugt på et projekt og hvem, der har brugt dem. Hvis du skal bruge timeantallet til fakturering eller lønsedler, kan du ganske enkelt trække tallene fra appen over i de andre systemer du benytter.
Spar selv tid på administration
Med en digital timeregistrering fremfor en manuel på papir springer du mange arbejdsgange over og får et meget præcist resultat. Dine medarbejdere kan registrere deres timer meget let og med det samme på deres smartphone, ikke noget med at glemme det et par dage og så skulle rekonstruere. Du slipper for fejl på grund af en ulæselig håndskift og tastefejl, når timerne skal tastes ind i et excelark. Du sparer tid og få samtidigt et nøjagtigt grundlag for fakturer, lønsedler og udvikling af din forretning. Tid sparet på det administrative arbejde betyder mere tid til det faglige og til fremadrettet udvikling.